NEWSTRAP.GR

Facebook:Δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας ή ιδιοκτησίας του πνεύματος παγκοσμίως ;

E-mail Εκτύπωση PDF

1assistantrefereesΓράφει ο Απολιτικός

 

 

Σύμφωνα με την τελευταία αναβάθμιση, όσοι από τους χρήστες του σκοπεύουν να κάνουν κάποια επιχείρηση, δεν θα έχουν από εδώ και στο εξής το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν στον τίτλο της επιχείρησής τους τη μαγική λέξη «βιβλίο».

 

 

Έτσι αποφάσισε ξαφνικά ο κολοσσός των “κοινωνικών  μέσων” ( social media όπως λέμε mass media), επειδή έχει συμπεριλάβει τη συγκεκριμένη λέξη στον κατάλογο των εμπορικών σημάτων που κατέχει!

 Με άλλα λόγια, θεωρεί ότι η λέξη “βιβλίο” αποτελεί πλέον δικό του “σήμα κατατεθέν” , δηλαδή ούτε λίγο, ούτε πολύ ιδιοκτησία του, παρά το γεγονός ότι το «βιβλίο» δεν αποτελεί επισήμως σήμα κατατεθέν, στις ΗΠΑ ή στην ΕΕ

Ο όρος που περιλαμβάνεται στη συμφωνία που υπογράφει ο χρήστης, όπως διατυπώνεται στη καινούργια αναβάθμιση, αναφέρει ρητά :

«Δεν θα χρησιμοποιήσετε πνευματικά μας δικαιώματα ή εμπορικά μας σήματα (συμπεριλαμβανομένων των Facebook, τους λογότυπους Facebook, και  F, FB, πρόσωπο, Poke, βιβλίο, και τοίχος), ή οποιαδήποτε παρόμοια σήματα που μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση, εκτός αν ρητά επιτρέπονται από τις κατευθυντήριες οδηγίες  χρήσης του κατοχυρωμένου εμπορικού σήματός μας μας ή με  προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση μας.»

Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα το Facebook έχει πάνω από 70 όρους απόθεμα  σε  κατατεθέντα σήματα, που συμπεριλαμβάνει ακόμη και τις κοινές λέξεις, όπως «πρόσωπο» και «μου αρέσει».

 

Μη φανταστείτε ότι πρόκειται απλά για κάποια πιθανότητα. Οι δικηγόροι του Facebook έχουν πιάσει δουλειά και ήδη  βρίσκονται σε εξέλιξη δικαστικές διαμάχες.

 

Για παράδειγμα, εκκρεμεί αγωγή κατά του Teachbook - ενός κοινωνικού site για δασκάλους και καθηγητές, ενώ το Placebook, μία ταξιδιωτική ιστοσελίδα, που δεν έχει τίποτα να κάνει με το “κοινωνικό δίκτυο”, έπρεπε να αλλάξει το όνομά της το 2010 για να αποφύγει να συρθεί σε δαπανηρές δικαστικές διαδικασίες.

 

Υπάρχει διέξοδος ; Μάλλον όχι,  απ' ότι φαίνεται, διότι  παρότι η συμφωνία που υπογράφει κανείς με το Facebook έχει αμφισβητήσιμη νομική ισχύ, δεν υπάρχει τρόπος να αποσύρετε μερικώς την υπογραφή σας. Κάθε άτομο που χρησιμοποιεί το Facebook συμφωνεί με όλες τις  ενημερώσεις και αναβαθμίσεις αυτόματα με την επόμενη σύνδεση του. Επομένως ότι ισχύει για τους νέους χρήστες ισχύει και για εκείνους που είχαν υπογράψει την αρχική συμφωνία.

Επιπλέον,  τι ισχύει , άραγε, αν αποφασίσει  κανείς να πάψει να χρησιμοποιεί το  Facebook, από τη στιγμή που ενώ ο ίδιος παύει να είναι χρήστης, εξακολουθεί να «διακινείται» στις σελίδες του ως «φίλος» κάποιου άλλου.

 

Η είδηση αυτή επιβεβαιώνει τη κοινότυπη πλέον πεποίθηση, ότι το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει αλλά και που εξυφαίνεται γύρω από το διαδίκτυο, έχει σκοπό τη πλήρη χειραγώγηση και εκμετάλλευσή του από συγκεκριμένα συμφέροντα του “συστήματος”, που εξυπηρετούνται από επώνυμες εταιρείες κολοσσούς.

 

Ο στόχος δεν είναι άλλος από τον πλήρη έλεγχο της διακίνησης και της χρήσης της πληροφορίας, η ο μονόδρομος  επικοινωνίας αποκλειστικά από ένα μέσο, το οποίο  έχει και υψηλές οικονομικές επιδόσεις.

Όσοι πίστευαν ή πιστεύουν στην αγαθή και αυθόρμητη συμβολή του  Facebook σε κοινωνικές εξελίξεις, όπως π.χ. στην «αραβική άνοιξη», ας αναρωτηθούν για λίγο ποιοι μπορεί να βρίσκονται πίσω από «αθώες», «φιλελεύθερες» και «απολιτικές» εφαρμογές κάποιων ταλαντούχων φοιτητών των αμερικανικών πανεπιστημίων.

 

Η ραγδαία αξιοποίηση όλων αυτών των «ευφυών» ευρεσιτεχνιών δεν είναι σε καμία περίπτωση αποτέλεσμα αποκλειστικά και μόνο της εμπορικότητας που υπόσχονται.

 

Η ομολογία της ΣΙΑ σχετικά με την ικανοποίηση της από την πορεία συγκεκριμένα του  Facebook, επιβεβαιώνει τη επιδίωξη, αν όχι την εδραίωση της κυριαρχίας των πιο σκοτεινών κύκλων στο διαδίκτυο.

 

Ας μη μεγιστοποιούμε αφελώς τη δυνατότητα αξιοποίησης του και ας μη συγχέουμε τις δυνατότητες ελεύθερης και μαζικής διακίνησης συγκεκριμένων ιδεών και αντιλήψεων ή προϊόντων με τις έννοιες της δημοκρατίας, της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, της ελευθερίας του λόγου, της αντικειμενικής ενημέρωσης και άλλων πολλών για τα οποία σήμερα ο κόσμος διψάει, με τη «σαβούρα» του internet.

Δεν είναι τυχαίο που κατάντησε σημείο αναφοράς : «το είδα στο internet».

 

Η ηλικία της «αθωότητας» του, αν ποτέ υπήρξε, έχει προ πολλού περάσει. Αν δεν το συνειδητοποιήσουμε, σύντομα θα «ψαχνόμαστε» .

Δεν είναι δύσκολο, ας φανταστούμε μια μέρα στη ζωή μας, χωρίς το Google !!!!!!

Και τότε δεν θα μπορούμε να πούμε ότι δεν πήραμε χαμπάρι μερικές λέξεις κλειδιά ή μήπως προτιμάτε “tags” , όπως πρόσφατα υπόθεση “megaupload” και επισήμως πλέον ACTA.

 

Υ.Γ. Ακόμη και αν συμφωνείτε με τα σχόλια, σας παρακαλώ μη κάνετε “like”!!!!!!!

Add comment


Security code
Refresh